Baklava


 Bilo je to sada već  pre 6 godina,kada sam dobila ovu divnu kecelju,a povod je bio moje devojačko veče.Sve moje prijateljice su znale koliko sam želela da se udam i uzmem prezime Tintor 😊u skladu sa mojim željama tako je i nastala ova kecelja,a i znale su koliko volim da kuvam!I stvarno jeste tako,volim njega,i volim da kuvam.Baklavu nisam nikad do sad pravila,i baš sad prvi put kad sam uzela da pravim uzmem po ovoj šemi da sečem 😂deluje komplikovano ali nije,verujte..samo pratite korak po korak.Vrlo je sočna,puna fila,gornja korica hrskava.Pravila sam po receptu Lidije Djuric,sa instagram profila moje_djakonije,tamo možete naći originalan recept jer sam ja ovaj malo izmenila.

Potrebni sastojci za okrugli pleh prečnika 30 cm :

- 500 gr kora za baklavu

- 500 gr oraha (pola mlevenih,pola krupno samlevenih)

- 150 gr margarina (za posnu verziju)

Agda :

- 600 gr šećera (u originalnom receptu ide 750 gr ja sam smanjila na 600gr)

- 500 ml vode

- sok od pola limuna

- 1 kašika meda

Priprema :

Prvo pripremite agdu.Vodu i šećer stavite da se kuva,kada provri smanjite na srednju temeperaturu i kuvajte još nekih 10 minuta.Potom dodajte sok od pola limuna i kašiku meda.Stavite da se ohladi.Hladan preliv ide preko vruće baklave.

Bitno je ne kuvati limun u kriškama jer ćete u suprotnom dobiti limunadu.



Pola oraha samleti sitno,pola malo krupnije ili ih krupnije iseckati.Margarin otopiti lagano na nižoj temperaturi.

Kore isecite prema veličini pleha,ja sam to uradila sa oštrim kuhinjskim nožem tako što sam pleh prislonila na kore.Pleh premazati uljem.

Ostaviti 4 kore sa strane one idu na kraju.Poredjati 3 kore na pleh,svaku premazati otopljenim  margarinom,četvrtu premazati i posuti sa 3 do 4 pune kašike oraha,i tako nastaviti dok ima materijala- svaka kora se premazuje otopljenim margarinom,i na svaku idu orasi.Na kraju završiti sa 4 kore koje ste ostavili,svaku osim poslednje premazati otopljenim margarinom.Iseći baklavu kao na šemi,i preliti sa ostatkom otopljenog maragarina.



Peći nekih 15 minuta na 200°C dok ne porumeni pa smanjiti na 100°C i peći još nekih sat vremena (čim se pojave šupljine izmedju baklavica gotova je).

Vruću baklavu preliti hladnom agdom.Baklavu ne pokrivati u toku pečenja folijom,a ni kada se ispeče da ne bi bila žilava.

*Savet plus : ukoliko mislite da vam nije dovoljno sočna baklava,možete dodatno pripremiti agdu tako što ćete prokuvati 100 gr šećera i 200 ml vode sa nekoliko kapi limuna,i vruću agdu sipati preko hladne baklave.

Inače,ukoliko sečete baklavu na ovaj način ispadnu baš male za dva zalogaja,pa ako više volite da imate konkretno parče secite onda ili na veće romboide ili na klasičan način.

Коментари

Популарни постови