Kasato torta


 Ako zanemarimo dekoraciju sa premućenom slatkom pavlakom,može se reći da je ova torta prava čokoladna bomba!!!😊Ne znam šta mi bi pa sam se zanela sa mućenjem slatke pavlake,ali sam ukus torte dekoraciju baca u drugi plan.Neko ovu tortu zove Markiza,ja sam je krstila kao Kasato torta.Originalan recept možete pronaći kod drage Lidije @moje_djakonije ❤ u principu samo sam dodala seckane žele bombone.

#kasato#kasatotorta#piskote#zelebombone#carolijajuhinjeporodicetintor 

Priprema:


315 g piškota @javolimstark


200 ml mleka


2 kašike ruma, može više ili manje - po želji


Fil:


7 jaja


prstohvat soli


200 g šećera u prahu


300 g menaž čokolade


250 g maslaca ( obavezno maslac, ne margarin)


Dodatno:

•seckane žele bombone po želji


200 ml mlečne slatke pavlake ili šlaga


Priprema:


Pomešati rum i mleko. Koristila sam hladno mleko. Piškote na kratko provući kroz tečnost, ne treba da budu gnjecave i ređati ih u kalup, prvo stranice, zatim i dno.Ja nisam imala odgovarajući kalup pa sam redjala u dublju šerpu koju sam obložila providnom folijom.Tek kada sam stavila fil,višak tj vrhove piškota sam odrezala nožem.I tortu sam zatvorila sa još jednim redom piškota.


Pripremiti jednu veću šerpu i jednu manju za kuvanje na pari, ja sam koristila lonac za kuvanje na pari.


 Stavite veći lonac sa vodom na ringlu i ostavite da voda provri. U drugom, manjem loncu mikserom umutite žumanca sa 100 g šećera u prahu, mutite dok se smesa ne udvostruči i pobeli. Zatim taj lonac stavite u veći, pazite da dno lonca ne dodiruje vodu. Temperaturu smanjiti na srednju i kuvati otprilike 10 minuta, sve vreme mutiti mikserom. 



Tačno vreme kuvanja morate odrediti sami jer zavisi od više faktora kao što su veličina lonca u kom kuvate, veličina jaja itd... Meni je bilo dovoljno ukupno 10 minuta kuvanja, krema treba da bude takva da podseća na gusti karamel ili gušći med, a varjača treba da ostavi trag na dnu lonca.

Lonac sa skuvanim filom izvadite iz drugog sa vrelom vodom, prekriti streč folijom i ostavite da se ohladi.




Belancima dodati prstohvat soli i mutiti dok ne postanu čvrsta na dodir. Zatim postepeno dodavati šećer u prahu i umutiti u čvrst sneg.

U ohladjen fil dodati umućeni maslac sobne temperature,i rastopljenu prohladjenu čokoladu.Sve zajedno izmiksati.Lagano dodavati sneg od belanaca i izmešati špatulom ali tako da fil oostan vazdušast.Fil rasporediti preko piškota,pa zatvorite sa piškotama.Ako imate kalup,onda vam ne treba taj gornji sloj piškota sa kojima zatvarate tortu.Odložite u frižider najbolje bi bilo preko noći.Ukrasite umućenom slatkom pavlakom ili šlagom.




Коментари

Популарни постови