Žito torta

 

Uvek sam volela da kad god mogu pomognem nekome,i uvek me je to stvarno činilo srećnom.Od kupovine poklona za nečiji rodjendan,do toga da ne mogu da dočekam da vidim kako će se obradovati taj neko 😊tako sam i ovaj put,ovu tortu napravila drugaricinoj mami @vera_krgovicsivcevic koja koja je otišla u penziju i htela da počasti svoje kolege a ja sam joj priskočila u pomoć.Kada smo se dogovarale koju bismo tortu pravile,obe smo znale da će to sigurno biti neka domaćinska torta puna oraha i fila,i izbor je pao naravno na Reformu a pored nje pravila sam i ovu predivnu Žito tortu.Kao što i sam nazov kaže,sam ukus podseća na žito i stvarno je odlična!!!👌

Potrebni sastojci :


Prave se tri kore,a za svaku vam je potrebno po: 


- 4 belanca

- 3 kašike šećera

- 2,5 kašike brašna

- 3 kašike mlevenih oraha


Fil :

- 12 žumanaca

- 15 kašika šećera

- 5 kašika brašna

- 500 ml mleka

- 250 gr margarina ili putera

- 300 gr mlevenih oraha

- muskantni orah


I još :

- 100 gr šlag pene

- 100 ml hladne kisele vode

(ovo su mere ako hoćete da vam šlag ispadne čvršći,da bi mogli da dekorišete tortu)


Priprema :


Belanca umutiti sa šećerom u čvrst sneg,pa ručno umešati brašno i mlevene orahe.Sve lepo sjediniti i smesu izliti u kalup obložen pek papirom.Staviti u zagrejanu rernu i peći dok kora lepo ne porumeni.Tako uraditi i sa ostale dve kore.Ukupno idu tri kore.



Za fil umutiti žumanca sa šećerom,da se masa udvostruči i pobeli,zatim dodati brašno i malo mleka,sve sjediniti i polako sipati u ostatak mleka.Kuvati na pari fil.Kada je fil skuvan,prekriti providnom folijom da se ne stvori korica i ostaviti da se ohladi.Umućen puter sobne temperature dodati u ohladjeni fil i sve zajedno sjediniti.Na kraju u fil umešati mlevene orahe i nastrugati muskanatni orah (ja sam malo više jer obožavam ukus muskantnog oraha,ali nemojte preterati 😊).

Filovati korice,i treću koru odozgo i celu tortu obložiti filom (ima ga dosta).Tortu dobro ohladiti i dekorisati umućenim šlagom.



Коментари

Популарни постови