Ćufte od leblebija (falafel)

Nešto malo drugačije od onoga što ste od mene navikli da vidite.Iako stvarno nisam ljubitelj leblebija,moram priznati da su me ove ćuftice ili kako ih drugi zovu falafel oduševile.Toliko su ukusne,i za sve one koji imaju predrasude,molim vas probajte,oduševićete se.Uz kombinaciju nekog hladnog sosa,malo salate i toplog somuna ovo je vrhunsko jelo!Začine koji idu prilagodite sebi,ako nešto volite manje smanjite količinu,i obrnuto.Inače zasluge za ovako pripremljene ćuftice od lebelija ovaj put pripadaju mom suprugu,ja sam ovaj put bila zadužena za snimanje i dekoraciju.


Ćuftice od leblebija (Falafel)


Potrebni sastojci :

- 200 gr kuvane leblebije (mi smo uzeli u tegli već skuvanu,samo smo je očistili od opne)

- manja veza svežeg peršuna

- jedna glavica crvenog luka

- 4 čena belog luka

- sitno seckana ljuta papričica

- korijander po ukusu

- so,biber,kim

- brašno po potrebi (smesa treba da bude laka za oblikovanje,ali nemojte preterati da ne budu tvrde ćufte)

- prstohvat sode bikarbone


Za sos :

- 3 kašike kisele pavlake

- 1 kašika majoneza

- 2 kašičice senfa

- malo soli

Priprema :

Kuvane leblebije očišćene od opni staviti u secka i samleti da dobijete pastu.Dobijenu smesu prebacite u činiju.Zatim u secka staviti crveni luk,peršun,beli luk,ljutu papričicu i jednu kašiku paste od leblebija.Sve to sjediniti.Zatim preručiti u činiju i spojiti sa ostatkom paste od leblebije.Sve lepo promešati,da se sjedini.Kim naseckati sitno ili samleti ako više volite.U pripremljenu smesu dodati kim,korijander,so,biber i brašno po potrebi.Ruke dobro nauljiti i oblikovati od dobijene smese male kuglice(3 do 5cm).Tako pripremljene redjati na pek papir.U što manju šerpicu,bilo bi dobro da je duboka i uža sipati ulje da se dobro zagreje.Ćuftice pržiti u dubokom ulju tri do pet minuta,dok ne ispliva na površinu.Kada dobiju lepu zlatnu boju vaditi na ubrus da se ocede od viška masnoće.Ovako pripremljen falafel možete služiti uz bilo koji hladan sos,na primer pomešana pavlaka sa jogurtom.

Ili ako vam se više svidja sos koji sam ja pripremila,pomešate samo sastojke i to je to.Somun zagrejete u rerni i prelijete maslinovim uljem.Sve zajedno poslužite uz mix zelenih salata.


 

Коментари

Популарни постови